
Ha mindig is kíváncsi voltál arra, hogyan telnek egy IT-cég mindennapjai Home Office idején, most megmutatjuk, mivel, és legfőképp milyen hangulatban dolgozunk mi az Infosectornál!
Így indul a nap
Az elmúlt hónapokban a mindennapok rendje kissé felborult, azonban sikerült nagyon hamar átállnunk az otthoni munkára, ami a folyamatos szervezés miatt, mindenkinél jól működik.
Ahogyan korábban az irodában, úgy a Home Office-ban is közös kávézással indítjuk a napot. A Microsoft Teams-en találkozunk, ahol megbeszéljük, ki hogy van, hogy érzi magát, és mi történt vele a közvetlen környezetében. Átbeszéljük a napi feladatokat, és miután kiürült a csésze, belevágunk a munkába.
Napközben több szakmai és menedzsment meetinget is tartunk, melyeket a tárgyalóból online felületre költöztettünk a Teams segítségével. Akár osztályok szerint különböző csoportokra bontva, esetenként a projekt részvevőkkel együtt zajlik a megbeszélés, annak érdekében, hogy legalább annyira gyorsan és hatékonyan tudjunk dolgozni, mintha csak bent ülnénk az irodában.
Hatékony munka Home Office idején
Sokan kérdezték már tőlünk, mennyire eredményes a munkánk, ha otthonról végezzük azt. Erre a válaszunk mindig az, hogy legalább annyira, mintha az irodából dolgoznánk, vagy az irodai tárgyalóban tartanánk a meetingeket.
Az IT-szektor szerencsére lehetővé teszi azt, hogy a feladatok nagy része távolról is elvégezhető legyen, így számunkra kevésbé jelentett problémát az átállás. Az egymás közti, valamint az ügyfelekkel történő kommunikáció egyaránt gördülékenyen zajlik, csak úgy, mint a munkához szükséges fájlok megosztása és adatok kezelése.
Mivel a fájljainkat már régóta a Microsoft 365 részeként elérhető Teamsen tároljuk és kezeljük, így nem okozott nehézséget a Home Office-ra történő átállás. A felhőalapú platform lehetővé teszi az egy időben történő, közös szerkesztést, szükség esetén az előzmények visszaállítását, és természetesen, akár mobilon is elérhető.
A telefont is ki tudjuk váltani sok esetben, hiszen Teams-en minden kolléga elérhető. A chat és a kommentelés mellet akár hívhatjuk is egymást, ha szükség lenne rá. Sőt, a Microsoft Teams a belső levelezés kiváltására is tökéletesen alkalmas, így javarészt az Outlook belső levelezés helyét is átveheti egy cégen belül a Teams.
Ügyfélmegbeszéléseinket szintén a Teams megbeszéléseken keresztül oldjuk meg, így biztosítva azt, hogy ne legyen szükség személyes találkozóra. Az ügyfeleink informatikai rendszereiben a Home Office-ra történő átállás már megtörtént, így most a biztonsági auditok és fejlesztések zajlanak.
A feladatokat a Planner-ben kezeljük, ahol a normál és sürgős prioritás megjelölés mellett a feladatok határidejét is jelölni tudjuk annak érdekében, hogy a munka hatékonyan és gördülékenyen folyjon.
Munka és szórakozás a Teams segítségével
Mint az látható, a Home Office feladata számunkra nem okozott problémát. Munkánkat továbbra is hatékonyan végezzük a Microsoft Teams segítségével. Mindössze azzal a különbséggel, hogy ami korábban személyesen zajlott, az most chatszobákban és online konferenciákon keresztül történik.
Megbeszélések esetén kollégáink egy meghívót küldenek az ügyfélnek Teams-en keresztül, ami levél formájában fog megérkezni. Az ügyfelek ezt el tudják fogadni, így a virtuális meeting bekerül a naptárjukba, és megbeszélt időben be tudnak csatlakozni a megbeszélésbe.
A Teams-et pedig a munka végeztével sem feltétlenül zárjuk be. A hosszúra nyúlt nap, a meetingek és megbeszélések után péntek este azt is kitárgyaljuk, ki lesz a munka után a heti pókerbajnok!
Jelenleg már szépen lassan rendeződünk vissza a normál kerékvágásba, azonban ezeket a tapasztalatokat és online előnyöket tovább alkalmazzuk a mindennapokban.