
Ha szereted az Excelt, akkor ezt mindenképp érdemes kipróbálnod
Azok, akik valaha dolgoztak irodában, tudják, hogy az ember legjobb barátja a Excel. A táblázatkezelő, amely szinte mindenre képes, a költségvetés tervezésétől kezdve, az időbeosztások kezelésén át, szinte nem ismer lehetetlent.
De mit szólnál, ha azt mondanánk, hogy van egy eszköz, ami legalább ennyire hatékony! Felhőalapú megoldásként online segít a munka rendszerezésében, az információk követésében, és a munkahelyi csapat hatékony együttműködésében. Bemutatjuk neked a Microsoft Lists applikációt. Ha kedveled az Excelt, akkor egészen biztos, hogy te is imádni fogsz!
Mire jó a Microsoft Lists?
Tavaly július óta érhető el a Microsoft 365-ön belül a Microsoft Lists nevű alkalmazás, amelynek legfőbb feladata a munkával kapcsolatos feladatok megszervezése, a fontos információk elrendezésének egyszerűsítése.
A Lists lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egy helyen kezeljenek minden olyan listát, ami a közös munkával kapcsolatos kérdéseket, tennivalókat vagy napirendi pontokat tartalmazza. Ebből már talán érezheted, hogy a Lists gyakorlatilag a SharePointra épül, és úgy is fogalmazhatnánk, hogy kissé lecsupaszítja, egyszerűsíti azt.
Elrejtve azokat a funkciókat, amelyekre az adott, üzleti felhasználónak nincs szüksége. A listaalkalmazást maga a Microsoft is a „SharePoint Lists evolúciójának” minősítette.
Excel táblázatból online kezelhető lista? A Lists használatával lehetséges!
A Microsoft Lists segítségével többféle módon hozhatod létre saját listáidat. Akár előre létrehozott sablonokat is alkalmazhatsz, de teljesen üres listába is felveheted a számodra szükséges mezőket. Arra is lehetőséged van, hogy egy már létező SharePoint Online lista szerkezetére alapozva készíts új, üres példányt, és ezt módosítsd igényeid szerint.
Ami pedig az egyik legjobb funkció, hogy akár egy létező Excel táblát felhasználva is létrehozhatod a szükséges listát, a táblázat formátumát, valamint meglévő adatait egyaránt importálva. De a dolog fordítva is működik: a Lists segítségével létrehozott listákat akár Excel dokumentumként is exportálhatod.
A kész listákat a Lists felhő alapú felületén bármilyen módon megtekintheted a naptár, a rács, a galéria vagy akár egyéni nézetben is. Az alkalmazás használatával gyorsan megoszthatod a listákat csapattársaiddal, és hozzáférést adhatsz nekik a szerkesztéséhez, olvasásához vagy megjegyzés beillesztéséhez.
Az alapvető űrlapelemeket igényeid szerint konfigurálhatod, és a formázási lehetőségeknek köszönhetően kiemelheted a fontos részleteket. Így biztos lehetsz abban, hogy egyetlen lényeges információmorzsa sem fogja elkerülni a kollégák figyelmét.
Mikor érdemes használni a Microsoft Lists-et?
A Microsoft 365 alkalmazások növekvő számával sokakban felmerülhet a kérdés, hogy melyik alkalmazást pontosan milyen célra érdemes használni. Különösen igaz ez a Microsoft Lists esetében is, hiszen az alkalmazás sok egyezést mutat a Microsoft Planner és a Microsoft To-Do funkcióival. Az, hogy mikor melyiket használjuk, természetesen egyéni felhasználói igényeinktől függ.
Alapvetően azonban elmondható, hogy a Microsoft Lists a Plannerrel szemben nagyobb személyre szabhatóságot biztosít a projektmenedzsment terén, hiszen nagyobb ellenőrzési lehetőséget biztosít a feladatmezők, elrendezések, nézetek és egyéb funkciók felett.